SPINDELRÄDD?

Nu när jag har vart hemma idag så har jag ju haft all tid i världen att kolla i gamla fotoalbum.
Då hittade jag dessa mysiga bilder som är vårt gamla husdjur.. En gigantisk spindel!!!!!!
När pappa spelade handboll så hade hans lag som en "kul grej" att ge alla som fyllde år ett ovanligt djur som hette Ingvar! Jag vet att vissa fick en skorpion, vissa en orm, gris, en tjock tusenfoting, möss, en varelse som var en blandning mellan ödla och fisk osvosv(!)
Eftersom alla hette Ingvar så fick man ha ett nummer också, våran spindel hette Ingvar 3!

Det värsta som hände var när den bytte skinn och vi trodde att den hade legat still i tre dagar så när vi skulle kolla om den var död så märkte vi att DEN HADE VART PÅ RYMMEN I TRE DAGAR!!!! Den hade blivit så liten så den kunde smita upp genom hålet vi fyllde på mat i. Jag fick ligga uppe på ovanvåningen i gästsängen när mamma och pappa letade på dagarna, man kunde inte gå upp på nätterna och kissa ifall det helt plötsligt skulle knaka under fötterna.. Men så när mamma skulle ta ner mig efter en dags letande så lyfte hon på min kudde OCH DÄR VAR DEN!!! Men dom är mycket smartare än vad man tror för när vi släppte in den igen akvariet så var det de första den gjorde att krypa upp till hålet igen men det hade vi fixat.


Kommentarer
Postat av: Annika

Usch jag får rysningar i hela kroppen!

2013-01-08 @ 23:08:50
Postat av: Annela

???? Jag skrev faktiskt ANNELA på kommentaren under, inte Annika! >:(

2013-01-08 @ 23:10:02
Postat av: linnea L

uuuuh usch äckligt spindlar blä <3

2013-01-24 @ 09:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback