PRAO

Guud jag har ju glömt att berätta om PRAO-veckan!!!!!!

Hur som helst så praoade jag på Ica kvantum i kungens kurva. Jag hade väl lite förutfattade meningar om att praoa på Ica.... DET tar jag till tillbaka! Det var hur kul som helst!! Jag var helt lyrisk efter varje dag! Vi hade långa arbetsdagar från 07:00-17:00 ungefär men det var helt klart värt det :D
Det blir roligare att handla på olika Ica, det är kul att kolla i sitt eget skafferi och veta vad det är för produkt, vad den kostar, vilken avdelning osv...
Jag var med olika "handledare" varje dag och alla var unga killar hela tiden!
Jätte snälla var de, roligaste avdelningen jag fick vara på var nog mejeri.
Det hände små pinsamma saker varje dag som jag blev lite extra röd i ansiktet av. Spillde ut kaffe över golvet, hela sopkartongen som var bigmama gick botten sönder på när jag skulle lyfta upp den, använde kniven på fel håll, gjorde personalrummet bäcksvart osv.. De två värsta...
Först så fick jag en hel pall med toapapper som jag skulle stapla upp i ett meterhögt torn!! Jag fattar ju inte att man tar vartannat i lodrätt och vartannat i vågrätt.. Så jag står där och låter de balansera och när jag är färdig skyndar jag mig därifrån för att de Inte ska ramla.. När jag sen står och packar upp blöjor kommer min handledare och hämtar mig.. Då har hela jäkla tornet rasat över en kund!!
Den andra grejen var att jag hade staplat yoghurt i en sån där liten vagn som man tar paketen ur, sån man skjutsar ut från insidan. Jag kände mig ju apcool för att jag är på "insidan" så jag skulle visa Karin "livet" där... Så jag skickar iväg vagnen jag glömt stänga sidan på... SPLASH är det enda vi hör och när vi ser att yoghurten har smetats till och med 5 meter bort kan vi inte göra annat än att skratta.. Karin skyndar sig iväg för att de inte ska tro att det var hon och där står jag som en pajas. Sista 5 minutrarna på sista dagen.. Wihoo
Jaja hade bästa handledaren då sa'tt det gick prima med den där städmaskinen!!
Det pinsammaste Karin gjorde var att råka skära med kniven i en pepsi förpackning så det sprutade i hela hennes ansikte, HAHAH

Det enda jobbiga förutom det hårda betonggolvet var att packa upp allt från kartongen!!
Man skar sig på ALLA kanter!! Hade minst 6 små svidande sår på varje hand och 4 på varje arm..
DET ÄR BARA KRIGARE SOM JOBBAR PÅ ICA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback