TOSSELILLA

Haha...
Historien om Tosselilla
 
Tosselilla är typ ett mindre "skara sommarland" och det ligger i Tomelilla, fyndigt namn!
Men jag och Karin åkte dit och gjorde det roligt, när vi kom dit var det väl i stort sätt vi och de yngre..
När det var bad-time så tänkte vi "hårdstarta"  med den största vattenrutschkanan, sagt och gjort. Vi gick upp för den millånga trappan och ställde oss vid starten. Man har som en gummimatta under sig som man glider på sa'tt det ska gå fortare.. Jag startade före Karin eftersom hon behövde hjälp om vilken sida man skulle ligga på.. När man kommer ner till "vattenpölen" som ska stoppa ens fart så drar man upp kanten på mattan för att förhindra en tvärstoppning osv, vattnet räcker dessutom bara upp till knäna, om ens det.
 
Varjefall så när jag hade åkt och ställt mig upp så kom jag på att jag glömde tipsa Karin om att dra upp "mattkanten" när hon kommer ner. Då ser jag Karin, nästan nere, hon har tappat mattan på vägen och ligger på sidan. hahaha! Tvärstopp blev det när hon kom ner och svallvågorna bara öste över poolkanten, då ställer hon sig upp och börjar garva med mig, tills hon märker att överdelen åkt av(!) allt bara är där i det fria och alla bara glor -haha! Hon slänger sig ner i vattnet och fixar, men det ser ändå huuuur kul som helst ut eftersom att poolen var så grund!!! åhh haha, jag förlängde mitt liv där med ett bra tag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha!!! Jag kan se detta framför mig.

2012-07-29 @ 10:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback