VINTER

Äntligen har snön kommit!!  som jag har väntat.
Idag spelade jag match med södermanlands tjejlag, vi förlorade med 1-2.
Det gick väl helt ok.
På kvällen efter att ha sett mitt egna lag förlora med 3-6 mot flemingsberg så gick jag och Annela hem och käkade pepparkakor, skumtomtar och drack julmust <3
Dessutom har mamma tagit fram julstakarna till mina fönster! Det är så himla mysigt.. Nu har jag ju fått sluta åka moppe till skolan men det gör inget för det är så himla mysigt att gå till skolan helt själv när snön knarrar under fötterna! Tänk om det blir en sån fin vinter som det var 2010?! Jag missade den pågrund av gips så om så mycket snö kommer existera så ska jag pussa vädergudens fötter! (bild från den vintern)
 
Gymnasieval
I torsdags så var jag hos syv (studie och yrkes vägledare) och jag berättade att jag tyckte om matte och sen sa jag några jobb jag kanske skulle kunna tänka mig.. Då börja hon visa massa naturprogram och teknik.. det var både mycket matte och kemi och fysik.. "ja okej" både sa och tänkte jag, "det kanske blir bra"... Sen kom vi in på ekonomi och när hon sa att "då har du ingen kemi, fysik osv, bara pytte pytte lite naturvetenskap på 1b"
helt plötsligt förvann typ min magont jag inte visste att jag hade!!! Så jag går på magkänsla och tror det blir ekonomi för min del.
Men sen ville jag läsa några speciella fördjupningar eller vad det heter som man får välja själv eller hur det nu går till (????) de fanns nämnligen inte på alla ställen men det fanns på sjödal.. så ska gå intreserad på deras öppet hus.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback