JULKLAPP FRÅN KARIN

Hej på eeer!!
Nu har jag vart off ett tag men nu kommer det nog ett och annat..
jag ska berätta om min julklapp som jag fick från Karin... Det var en mycket annurlunda sådan men ett gott skratt för livet fick jag! det var så roligt att öppna och jag är riktigt imponerad av den med tanke på den usla fantasin hon har, förvånar mig inte om hon fått idén av någon annan eller nåt liknande, men men den va topp 3!
 
Först så fick jag ett brev, när jag öppnade det hade hon skrivit 4 A4 för hand.. det började med "Hej Evelina! Det kommer att ske en förändring om typ 8 (!!!!) månader, VI BÖRJAR GYMNASIET!!" sen ritade hon en bild på järnafriskola och en på ett gymnasium för att förtydliga storleksskillnaden.. Sen skrev hon resten av pappret mycket roliga saker som väljer att inte skriva här då det var lite interna skämt osv...
Men poängen var att min present var till för att jag skulle klara mig utan henne när vi börjar gymnasiet!!!
 
 
 
När jag öppnade det enorma paketet så låg det ett större paket och sedan en korg med 11 små paket i... som hon hade märkt med nummer.
 
 
På hennes handskrivna brev beskrev hon dessutom vilket nummer som var till för vad.. Present 1 var godis som jag inte tog kort på.
"Medans du använder present 1 så använd present 2 att luta dig emot och prata med, den fungerar alltså typ som mig."
 
 
"använd present 3 också, den gör så att du kan ha släckt i ditt rum men fortfarande lite tänt så att du inte blir mörkrädd i gråtandet"
 
 
"efter att dur gråtit ut så kommer det antagligen synas ganska tydligt att du har gråtit, och när man lämnar sitt rum för att kissa s¨kommer alla at se dina röd gråtna ögon och då kommer de att komma en massa jobbiga frågor. För att undvika dem, använd present 4"
 
 
" När du gråtit så är det dags för att baka. Dom gör ju det i alla filmer när de är ledsna så att jag antar arr det funkar.. så nu ska du ha present 5 till din hjälp, och juste, du får äta allt själv.. känn dig inte tvingad till att bjuda"
 
 
" efter dessa procedurer så är det bara att bita ihop och gå till skolan som vanligt med ett leende på läpparna. Ledsen får du vara på kvällen! till din hjälp har du present 6, den ska sudda bort din sura min!!" Det är din steg-för-steg-first.aid-kit till glada miner. ok? De resterande presenterna är till för att förebygga olycklighet.
 
"present sju gör så att du kommer i tid, och när du framstår som det perfekta barnet så börjar lärarna älska dig och ger dig A i alla ämnen."
 
 
"present 8 hjälper dig att förhindra oönskade graviditeter, sådant kan göra dig oerhört olycklig skulle jag tro, så det här kan absolut vara ett aktuellt ämne."
 
 
" present 9 kommer (incase of fattigdom), att göra dig mätt."
 
 
"present 10 ska förebygga fattigdom, (även fast fattigdom är osannolikt för dig med tanke på dina betygspengar)"
 
 
"om fattigdomen skulle ske så kommer present 11 som ett plåster på såren"
 
 
Sedan avslutade hon brevet med "God jul och gott nytt år världens bästa Evelina"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback