ÄNTLIGEN NYTT

Jag är jätteglad!
Idag efter skolan åkte jag direkt in till Södertälje och var hos tandläkaren, klar på 5 minuter!
Efter det satte jag mig på ett café och pluggade lite, för att få vuxenpoäng så tog jag en chailatte också.
Sen plockade pappa upp mig och vi gasade iväg i 180 typ till hockeymonkey eftersom de hade stängt sen 20 minuter tillbaka, men vi klev in och dem hade inget emot att hjälpa oss så det var skönt!!
 
Här kommer vi till saken varför jag är jätteglad.
Till en början så kollade vi på benskydd som var viktigast eftersom mina gamla är för små och är så sönder så att de tillochmed var orsaken till att min knäskål hoppa ur led i slutet av förra säsongen.
Jag hittade ivarjefall ett par easton, 85S. De satt så himla skönt runt knäna vilket är perfa eftersom jag har lite problem med dem...
 
Sen  kollade vi lite på hjälmar och pappa bad de plocka fram alla hjälmar som är lite säkrare för hjärnskakningar. Men ingen av dem satt bra eller var sköna så en sådan blev det icke. Utan jag hittade den lättaste hjälmen som finns typ tror jag, E700, Easton den också. Den satt så jäkla bra! Är så himla nöjd eftersom jag prövat hjälmar i typ 4 år men aldrig hittat en bra. Det där med hjälm är så himla känsligt liksom. Min andra hjälm hann och bli 5 år vilket är på tok förmycket, egentligen borde jag inte vågat ställt mig på isen med den för en hjälm ska man högst ha 2-3 år, och om du fått några ordentliga smällar med den så borde du byta snabbare. Jag köpte i och för sig en reebok 11K förra säsongen men den tyckte jag INTE om! Så den fick Axel ta över.
 
Helt sjukt att jag hade en hjälm från åk. 4- åk. 9
Så alltså gickjag över från Reebok till Easton i både benskydd och hjälm.
 
 
Knäskålen på mitt förra benskydd & en liten skymt av nya hjälmen
 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback